Τα περισσότερα συμβάντα καταγράφηκαν στα Στενά της Μαλάκα και της Σιγκαπούρης, που η ομάδα χαρακτηρίζει περιοχή ανησυχίας. Ογδόντα συμβάντα καταγράφηκαν στα ύδατα αυτά στη διάρκεια της προαναφερθείσας περιόδου, σε σύγκριση με 21 το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Τα περισσότερα συμβάντα στα Στενά της Μαλάκα και της Σιγκαπούρης δεν ήταν σοβαρά: κανένα μέλος πληρώματος δεν τραυματίστηκε στο 90% των περιπτώσεων. Εννέα στα 10 επεισόδια συνέβησαν αφού έπεσε η νύχτα, ανέφερε το κέντρο πληροφόρησης της ReCAAP (Συμφωνία Περιφερειακής Συνεργασίας για την Καταπολέμηση της Πειρατείας και της Ένοπλης Ληστείας εναντίον Πλοίων στην Ασία).
Η ομάδα δήλωσε πως δεν υπάρχουν ενδείξεις που να υποδεικνύουν ότι πλοία που φέρουν συγκεκριμένη σημαία τίθενται στο στόχαστρο, και τα γεγονότα τείνουν να λαμβάνουν χώρα σε πλοία που κινούνται αργά και το ατομικό τους δεν είναι τόσο πολύ σε επαγρύπνηση.
«Οι δράστες αναλαμβάνουν μεγάλο κίνδυνο για τις ζωές τους στη διάρκεια επιθέσεων σε πλοία για να κλέψουν αντικείμενα μικρής αξίας. Αυτό δείχνει πως κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες οδηγούν τους δράστες να διαπράξουν εγκλήματα», ανέφερε η συνασπισμός κατά της πειρατείας.
Στις μισές από τις 80 περιπτώσεις σ' αυτούς τους 2 διαύλους της Νοτιοανατολικής Ασίας, δεν εκλάπη τίποτα, ενώ στο 29% των συμβάντων οι επιτιθέμενοι πήραν ανταλλακτικά μηχανών.
Περίπου οι μισές επιθέσεις στα Στενά της Μαλάκα και της Σιγκαπούρης σημειώθηκαν σε φορτηγά πλοία και το ένα τέταρτο σε δεξαμενόπλοια, ανέφερε το κέντρο πληροφόρησης.
«Στα περισσότερα συμβάντα, οι εγκληματίες επιβιβάστηκαν σε πλοία που δεν ήταν καλά προετοιμασμένα, είχαν χαμηλά έξαλα και έκαναν ελιγμούς με χαμηλή τάχος σε περιοχές των Στενών της Μαλάκα και της Σιγκαπούρης», στις οποίες παρατηρείται συμφόρηση και υπάρχει λιγότερος χώρος για ελιγμούς, ανέφερε το κέντρο ReCAAP.
Οι αρχές στην περιοχή θα πρέπει να αυξήσουν την παρουσία τους εκεί όπου πειρατεία και ένοπλες ληστείες σημειώνονται κατ' επανάληψη, δήλωσε ο Βιτζάι Ντ. Τσαφέκαρ, εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Διαμοιρασμού Πληροφοριών της ReCAAP.
«Οι πλοίαρχοι που διέρχονται από περιοχές ανησυχίας πρέπει να αυξήσουν την επαγρύπνηση στο κατάστρωμα τις νυχτερινές ώρες και να εγκαταστήσουν προληπτικά μέτρα προκειμένου να αποτρέψουν μη εξουσιοδοτημένες επιβιβάσεις», δήλωσε ο Τσαφέκαρ.