Στα βήματα της Γερμανίας η Τσεχία: Επιτρέπει νόμιμα τα αυτόνομα αυτοκίνητα επιπέδου 3

2 days ago 3

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι με το μέτρο αυτό δίνεται η δυνατότητα στους οδηγούς να αφήσουν τα μάτια και τα χέρια τους από τα χειριστήρια και να κάνουν άλλα πράγματα, αλλά πρέπει να είναι έτοιμοι να αναλάβουν τον έλεγχο όταν τους ζητηθεί.

Η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσέφερε δυνατότητες επιπέδου 3 στην Ευρώπη, το 2022, με το σύστημα Drive Pilot. Οι οδηγοί είναι ελεύθεροι να ασχοληθούν με άλλες δραστηριότητες με ταχύτητες ως και 95 χλμ./ώρα.

Η τσεχική νομοθεσία, που υπογράφηκε στα τέλη Απριλίου, θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2026, αναφέρει το Automotive News Europe.

Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτή την τεχνολογία μπορούν να χρησιμοποιηθούν υπό τις συνθήκες που καθορίζονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, γενικά με χαμηλότερες ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομους. Οχήματα που είναι ταξινομημένα στη Γερμανία και την Αυστρία μπορούν επίσης να κυκλοφορούν στη χώρα, σύμφωνα με τη νομοθεσία.

Οι μελλοντικές τροποποιήσεις θα επιτρέψουν σε οχήματα επιπέδου 4 και επιπέδου 5, όπως ρομποτικά ταξί, αυτόνομα λεωφορεία και φορτηγά, να λειτουργούν σε δημόσιους δρόμους ως το 2027.

Εκτός από τη Γερμανία, τα αυτοκίνητα επιπέδου 3 επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα. Επιπλέον, η Honda έχει αναπτύξει έναν περιορισμένο αριθμό οχημάτων επιπέδου 3 στην Ιαπωνία.

Η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που προσέφερε δυνατότητες επιπέδου 3 στην Ευρώπη, με το σύστημα Drive Pilot, το οποίο διατίθεται προαιρετικά στα μοντέλα S-Class και EQS. Η BMW το 2023 ανακοίνωσε το σύστημα Personal Pilot επιπέδου 3 για τα μοντέλα της Σειράς 7.

Το σύστημα της Mercedes μπορεί να λειτουργήσει με τάχος ως και 95 χλμ./ώρα, ενώ αυτό της BMW περιορίζεται στα 60 χλμ./ώρα.

Μια βασική διάκριση για την ιδιονομία επιπέδου 3 είναι ότι οι κατασκευαστές είναι υπεύθυνοι για αξιώσεις που προκύπτουν από ατύχημα όταν το όχημα έχει τον έλεγχο. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Renault, έχουν δηλώσει ότι θα παραλείψουν το επίπεδο 3 για τα επιβατικά αυτοκίνητα, επικαλούμενες την πολυπλοκότητα και το κόστος.

Μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που ανακοίνωσαν πρόσφατα συστήματα επιπέδου 3 είναι η Stellantis, η οποία δήλωσε τον Ιανουάριο 2025 ότι η επιλογή AutoDrive ήταν «έτοιμη για ανάπτυξη» χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για μοντέλα ή περιοχές.

Ο Όμιλος Volkswagen δήλωσε ότι συνεργάζεται με την Mobileye στην τεχνολογία επιπέδου 3 και ένα στέλεχος της Mobileye δήλωσε ότι η Audi στόχευε στην κυκλοφορία του συστήματος Chauffeur το 2027.

Ορισμένες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Zeekr, Xpeng, Li Auto και Nio, αναμένεται να λανσάρουν συστήματα επιπέδου 3 στην Κίνα φέτος, σύμφωνα με έκθεση της S&P Global Mobility.

Η Τσεχική Δημοκρατία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιπροσωπεύει κατά πρόσβαση το 20% των εξαγωγών της, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, με τις Skoda, Toyota και Hyundai να διαθέτουν μεγάλα εργοστάσια εκεί. Περίπου 200.000 άνθρωποι εργάζονται τώρα αμέσως στον κλάδο και 234.000 απασχολούνται έμμεσα.

Η νομοθεσία για τα αυτόνομα αυτοκίνητα επιπέδου 3 στην Τσεχική Δημοκρατία αποτελεί μέρος μιας προσπάθειας της χώρας να γίνει ηγέτης στην αυτόνομη κινητικότητα.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-