Αλλά αν ψάξετε λίγο βαθύτερα, θα διαπιστώσετε ότι είναι εξαιρετικά καταρτισμένη τεχνολογικά, με μερικούς κρυφούς άσσους στο μανίκι της. Και αυτό επειδή η Ντέιζι είναι ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργήθηκε από τη βρετανική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας O2 για να βοηθήσει στην εξόντωση της τηλεφωνικής απάτης.
Η Ντέιζι ξεγελά τους επιτήδειους που στοχεύουν ηλικιωμένους με τηλεφωνικές απάτες, κάνοντάς τους να πιστεύουν ότι μιλούν με πραγματικό πρόσωπο.
Η αποστολή της, σύμφωνα με την O2, «είναι να συνομιλεί με τους απατεώνες και να σπαταλά όσο το δυνατόν περισσότερο από το χρόνο τους με φλυαρώντας, όθεν για να τους κρατήσει μακριά από τους πραγματικούς ανθρώπους».
Η τακτική της «έχει κρατήσει πολυάριθμους απατεώνες σε κλήσεις για 40 λεπτά ή παραπάνω», ανέφερε η εταιρεία στην παρουσίαση της Ντέιζι νωρίτερα αυτόν το μήνα. Πέρυσι, ο τηλεπικοινωνιακός συντροφιά Virgin Media O2 μπλόκαρε περισσότερες από 250 εκατομμύρια λίρες σε ύποπτες συναλλαγές – κάτι που ισοδυναμεί, όπως λένε, με μια διακοπή συναλλαγής ανά 2 λεπτά.
Χρησιμοποιώντας ένα προσαρμοσμένο μεγάλο γλωσσικό μοντέλο (LLM), η Ντέιζι μπορεί να διεξάγει συνομιλίες με τους απατεώνες σε πραγματικό χρόνο. Η κραυγή της, που αναπτύχθηκε σε σύμπραξη με τη διαφημιστική εταιρεία VCCP του Λονδίνου, διαμορφώθηκε με βάση τη προμήτωρ ενός μέλους του προσωπικού.
Κατά τη διάρκεια πολλών ωρών κλήσεων από απατεώνες, είπε ιστορίες για την οικογένειά της, μίλησε εκτενώς για το επιθυμία της για το πλέξιμο και έδωσε ψευδή προσωπικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων ψεύτικων τραπεζικών λογαριασμών. Δείτε τη σε δράση στο ακόλουθο βίντεο της παρουσίασής της:
Σύμφωνα με την Virgin Media O2, η Ντέιζι αναπτύχθηκε ύστερα από έρευνα όπου το βρετανικό κοινό δήλωσε ότι δεν διαθέτει χρόνο για να ασχοληθεί με τους απατεώνες του τηλεφώνου και να τους αποκαλύψει. Η Ντέιζι, από την άλλη, έχει άπλετο χρόνο. Τόσο πολύ, που στο παραπάνω βίντεο της ακούγεται ένας δολόφρων να φωνάζει απελπισμένος: «Έχει περάσει ωσπεράν μια ώρα!».
Με πληροφορίες από: How an AI granny is combating telephone scams by Hanna Ziady, CNN