Αρχής γενομένης από τις μεγάλες αλυσίδες και τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, οι προσφορές στα ράφια, σε επιλεγμένα προϊόντα, ξεκίνησαν σταδιακά το προηγούμενο δεκαήμερο, προκειμένου να «ζεσταθεί» το ενδιαφέρον των καταναλωτών και η κίνηση στην αγορά.
Ο εμπορικός πλανήτης εξάλλου είδε το πρώτο τρίμηνο του έτους να κινείται σε υποτονικούς ρυθμούς και την προηγούμενη εκπτωτική περιόδου, του χειμώνα, να είναι κάτω των προσδοκιών της πλειονότητας τουλάχιστον των επιχειρήσεων. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι σε επίπεδο τριμήνου ο κύκλος εργασιών στο σύνολο των επιχειρήσεων λιανεμπορίου σημείωσε οριακή μόλις αύξηση 0,6% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024. Χωρίς τους κλάδους οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, κατέγραψε αύξηση 1,2%. Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ωστόσο, οι οποίες δέχονται και τη μεγαλύτερη πίεση η εικόνα ήταν πτωτική, -2,1% και -1,1% αντίστοιχα. Αύξηση της τάξεως του 7,6% σημείωσε ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο λιανεμπόριο τον Απρίλιο καθώς και ο Γενικός Δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) κατά 7,5%.
Σημειώνεται δε ότι οι δραστηριότητες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε επίπεδο 3μήνου ήταν τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, ενδύματα και υποδήματα σε υπαίθριους πάγκους και αγορές (+33,4%) καθώς και τα μεταχειρισμένα είδη (+30,7%). Στοιχεία, τα οποία ουσιαστικά αποτυπώνουν τη στροφή αρκετών καταναλωτών σε πιο οικονομικές λύσεις.
Σε κάθε περίπτωση, εξάλλου, όπως παρατηρούν εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, τα τελευταία χρόνια και λόγω της πίεσης που δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων, οι αγοραστικές συνήθειες επιπλέον και σε περιόδους εκπτώσεων και μεγάλων προσφορών έχουν αλλάξει ραγδαία. Έτσι, οι αγορές πλέον γίνονται στοχευμένα και λιγότερο αυθόρμητα και οι καταναλωτές κατευθύνονται σταθερά προς τα προϊόντα που έχουν περισσότερο ανάγκη.
Υπό αυτές τις συνθήκες διαμορφώνονται και οι προσδοκίες των εμπόρων και σε αυτή τη θερινή εκπτωτική περίοδο, οι οποίες μπορούν ουσιαστικά να χαρακτηριστούν ως συγκρατημένα αισιόδοξες. Αναμένοντας βεβαίως και από την τουριστική κίνηση ειδικά σε περιοχές με αυξημένη παρουσία επισκεπτών να συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεων.
Σημειώνεται ότι οι θερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν ως και το Σάββατο 30 Αυγούστου ενώ τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν και την Κυριακή 20 Ιουλίου.