«Δεν έχεις χρόνο να νιώσεις φόβο»: Οι πιλότοι των Canadair μιλούν στο CNN Greece

1 day ago 2

Οι ιπτάμενοι χειριστές των πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair τύπου CL-215 της Μοίρας 355 Τακτικών Μεταφορών, στην 112 Πτέρυγα Μάχης, για ένα επιπλέον καλοκαίρι θα κληθούν να επιχειρήσουν με αεροπλάνα που έχουν συμπληρώσει πολλές δεκαετίες δράσης στα φτερά τους, τα οποία όμως παραμένουν αποτελεσματικά όσο συντηρούνται.

Ο Σμηναγός Δημήτριος Μακρής δηλώνει στην κάμερα του CNN Greece πανέτοιμος να ριχτεί στη πάλη για την κατάσβεση των πυρκαγιών στη χώρα μας. Όπως λέει, όταν μπαίνει στο πιλοτήριο δεν σκέφτεται πόσο ριψοκίνδυνη είναι η αποστολή του. Το μόνο που έχει στο μυαλό του είναι να τη φέρει σε πέρας, σώζοντας δάση, περιουσίες αλλά και ανθρώπινες ζωές από τον πύρινο εφιάλτη.

Οι πιλότοι βρίσκονται σε 20λεπτη ετοιμότητα λόγω του υψηλού κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς την αντιπυρική περίοδο, ενώ μετά από κάθε αποστολή τα αεροσκάφη επιστρέφουν στη βάση για συντήρηση. Άνθρωποι με τεράστιο βάρος ευθύνης στους ώμους, επιχειρούν ενάντια στο «θηρίο» σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας που φτάνουν τους 60 βαθμούς, με μέσα γηρασμένα.

SOSTI FOTO canadair.jpg

Το CNN Greece στη βάση των Canadair στην Ελευσίνα

Λευτέρης Παρτσάλης / CNN Greece

«Η παλαιότητα των CL-215 δεν είναι μυστικό»

«Η παλαιότητα των CL-215 δεν είναι μυστικό. Τα αεροσκάφη έχουν κάποια ηλικία, αυτό βέβαια δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητά τους διατί συντηρούνται σωστά, ελέγχονται καθημερινά, και έχουν όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας όθεν να είμαστε όσο πιο αποτελεσματικοί γίνεται», τονίζει ο Σμηναγός.

Όπως λέει ο ίδιος, οι δεξαμενές γεμίζουν σε 12 δευτερόλεπτα κατά πρόσβαση 5,5 τόνους νερού από τη στιγμή που το αεροσκάφος θα έρθει σε ακούμπημα με την επιφάνεια της θάλασσας.

«Η επιλογή για το πού θα ρίξουμε το νερό είναι μια κύρωση που συνδυάζει πολλές μεταβλητές. Έχει να κάνει με τη διεύθυνση και την επίταση του ανέμου, τη μορφολογία και το ανάγλυφο του εδάφους, την καιόμενη ύλη, τα υπόλοιπα εναέρια μέσα, αλλά και το πού θέλει ο επίγειος συντονιστής να ρίξουμε νερό για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί. Τα ανθρώπινα εμπόδια -τεχνικά ή φυσικά- αλλά και όλοι αυτοί οι παράγοντες μπαίνουν σε μια εξίσωση την οποία το πλήρωμα καλείται να λύσει
πριν από κάθε ρήψη», αναφέρει.

canadair 2

Ο Σμηναγός Δημήτριος Μακρής δηλώνει στην κάμερα του CNN Greece πανέτοιμος να ριχτεί στη πάλη για την κατάσβεση των πυρκαγιών στη χώρα μας

Λευτέρης Παρτσάλης / CNN Greece

«Νιώθουμε χαρά και υπερηφάνεια»

Όσο για το ρίσκο της αποστολής, ο ιπτάμενος λέει πως εκ φύσεως πρόκειται για κάτι ριψοκίνδυνο. «Αυτή είναι η φύση της αεροπυρόσβεσης. Παρ' όλα αυτά με τη σωστή εκπαίδευση και τον επαγγελματισμό, αποδεχόμαστε το ρίσκο. Δεν έχεις χρόνο να νιώσεις φόβο. Υπάρχει πίεση για τη σοβαρότητα της κατάστασης, όχι όμως πανικός».

«Νιώθουμε χαρά και υπερηφάνεια, όχι όμως ατομική, αλλά για το πλήρωμα και την αποτελεσματικότητά μας, για τη συνολική προσπάθεια».

Τέλος, επιχειρώντας να κάνει μια πρόβλεψη για το φετινό καλοκαίρι, ο όμοιος αναφέρει ότι όπως όλα δείχνουν, θα είναι και φέτος δύσκολο, όπως και τα προηγούμενα καλοκαίρια, με μεγάλες και συχνές πυρκαγιές.

lpr50824.jpg

To CNN Greece στη βάση των Canadair στην Ελευσίνα

Λευτέρης Παρτσάλης/ CNN Greece

Πότε θα έρθουν στην Ελλάδα τα νέα σύγχρονα Canadair

Όπως είναι γνωστό, πολλά Canadair συμπληρώνουν μισό αιώνα ζωής. Οι κινητήρες τους σχεδιάστηκαν το 1937 και χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη κίνηση σε μαχητικά του Β' Παγκοσμίου Πολέμου όπως τα Corsair και τα Hellcat.

Τα Canadair είναι 2 τύπων, 215 και 415. Τα 215 πλησιάζουν τα 50 χρόνια ζωής. Τα 415 είναι μεταγενέστερα, αλλά και αυτά χρειάζονται τεχνολογική αναβάθμιση.

Η Ελλάδα αναμένεται να προμηθευτεί την πρώτη ομάδα των νέων DHC 515 μέσα στο 2028 - βάσει όσων έχουν ανακοινωθεί επίσημα από την κυβέρνηση. Συνολικά πρόκειται για επτά νέα σύγχρονα αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 5 θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα CL-215 του εθνικού στόλου και 2 μέσω του ευρωπαϊκού μηχανισμού rescEU.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα επτά νέα Canadair θα κοστίσουν συνολικά πάνω από 400 εκατ. ευρώ, με τους περισσότερους πόρους να προέρχονται από το πρόγραμμα «Αιγίς», ενώ μέρος των δαπανών θα καλυφθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Το νέο DHC 515, που αποτελεί σημαντική αναβάθμιση του υφιστάμενου CL-415, θα έχει τη δυνατότητα να επιχειρεί και κατά τις νυχτερινές ώρες, ενώ θα μπορεί να μεταφέρει ως επτά τόνους νερού.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-