Ο κυβερνήτης Σουμεέτ Σαμπχαρβουάλ, ο οποίος ήταν 56 ετών, ήταν μήνες πριν από τη συνταξιοδότησή του, αλλά σκεφτόταν να εγκαταλείψει την αεροπορική εταιρεία για να φροντίσει τον ηλικιωμένο πατέρα του μετά τον θάνατο της μητέρας του το 2022, όπως αποκαλύπτει η Telegraph.
Ο πιλότος, ο οποίος είχε περισσότερες από 15.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, υποβλήθηκε τελευταία κίνηση σε ιατρική εξέταση στις 5 Σεπτεμβρίου πέρυσι.
Τα αρχεία του έχουν παραδοθεί στους ερευνητές, των οποίων η αρχική έκθεση ανέφερε ότι επικεντρώνονταν στις ενέργειες των πιλότων και όχι σε κάποιο τεχνικό αλόγημα του αεροπλάνου.
Ο Μοχάν Ρανγκαναθάν, κορυφαίος γνώστης στην ασφάλεια της αεροπορίας στην Ινδία, δήλωσε στην Telegraph: «Έχω ακούσει από αρκετούς πιλότους της Air India που μου είπαν ότι είχε κάποια προβλήματα κατάθλιψης και ψυχικής υγείας. Είχε πάρει συγκατάθεση από τις πτήσεις τα τελευταία 3 ως τέσσερα χρόνια. Είχε πάρει ιατρική συγκατάθεση για αυτό».
Η Telegraph αναφέρει ότι ο πιλότος πήρε συγκατάθεση πένθους μετά τον θάνατο της μητέρας του. Ωστόσο, ο Ρανγκαναθάν τονίζει ότι για να πετάξει «πρέπει να έχει λάβει ιατρική έγκριση από τους γιατρούς της εταιρείας. Πρέπει να έχουν εκδώσει πιστοποιητικό».
Η προκαταρκτική έκθεση που έδωσαν στη δημοσιότητα οι ινδικές αρχές το Σάββατο (12/7) ανέφερε ότι οι διακόπτες που έλεγχαν τη ροή καυσίμου στους 2 κινητήρες του τζετ ήταν απενεργοποιημένοι, οδηγώντας σε καταστροφική απώλεια ώσης κατά την απογείωση.
Σύμφωνα με την έκθεση, ένας από τους πιλότους ακούγεται στην ανακτημένη ηχογράφηση φωνής στο πιλοτήριο να ρωτάει τον άλλον διατί διέκοψε την παροχή καυσίμου. Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε. Δεν είναι γνωστό ποιος είπε τι.
Ενώ η αρχική έκθεση δεν κατέληξε σε κανένα συμπέρασμα, έστρεψε την προσοχή στα όσα έγιναν στο πιλοτήριο.
Σύμφωνα με τις διαδικασίες του πιλοτηρίου, ο πιλότος που πετούσε και είχε τον έλεγχο της απογείωσης ήταν o συγκυβερνήτης.
Αυτό σημαίνει ότι ο κυβερνήτης θα είχε τα χέρια του ελεύθερα, αφήνοντάς τον σε θέση να διακόψει την παροχή καυσίμου.